top of page

החופש הגדול אצל בני נוער

איך המתבגרים שלכם חווים את החופש הגדול?

החופש הגדול כשמו כן הוא – ג-ד-ו-ל!. מצד אחד זה נהדר, שאחרי שנה מאומצת בשדה הלימודי ובשדה החברתי – יוצאים קצת להתאוורר.. מצד שני החופש והיציאה מהמסגרות מזמנים פיתויים ואפילו סכנות לבני הנוער.

מה קורה להם?

חוסר המסגרת מאפשר להם ללכת לישון בשעות מאוד מאוחרות ולהפוך את היום בלילה ואת הלילה ביום. בלילה, כשהם ערים, הם נמצאים בדרך כלל לבד עם עצמם או מול המסך. בזמן הזה נכנסות מחשבות שלא מקדמות אותם ואין להם עם מי לחלוק ולעבד אותן.

הצפייה הממושכת במסכים, מציגה להם מציאות שאינה באמת המציאות. הם צופים בדמויות שכביכול בנות גילם, אבל לא באמת בנות גילם, בד״כ יפים ויפות, מוצלחים ומוצלחות. הם נוטים להשוות את עצמם אליהם ומתוסכלים מהפער בכל המישורים ובמיוחד במראה, דבר הפוגע להם בדימוי הגוף. לכן, מבלי להיות מודעים לכך, הם מורידים מערכם העצמי ובחוויה שלהם לא יאהבו אותם כפי שהם כעת.

אז מה עושים?

עזרו למתבגרים שלכם לשמור על מסגרת מסוימת גם בחופש הגדול.

אפשרו יומיים בשבוע שהולכים לישון ממש מאוחר (נגיד אחת בלילה), ובשאר הימים הגבילו את שעת השינה לכל המאוחר – 23:00 בלילה.

שבו עימם וחשבו יחד על רעיונות איך למלא את הזמן הפנוי שלהם בדברים שהם אוהבים ושעוזרים להם להתפתח.

עודדו אותם להיפגש עם חברים, ובני משפחה וחברה בני גילם.

עודדו אותם לקחת אחריות על משימות בבית. אם יש בעלי חיים בבית או אחים צעירים זה הזמן ללמד אחריות. אפשר לתת להם תמריץ למשימות בבית – לדוגמה דמי כיס ליציאות ובילויים.

גם אתם כמשפחה יכולים להחליט מה עושים ביחד: פארק מים, קולנוע, מוזיאון ועוד. (לכל עירייה יש לוח פעילויות יפה ללא תשלום נוסף).

החופש הגדול כהזדמנות:

החופש הגדול הוא תקופה נהדרת לאזן ולטפל במה שצריך. אם המתבגר זקוק לחיזוק של הדימוי העצמי שלו, חיזוק מצבו החברתי והלימודי, זה הזמן להעזר.

אם המתבגר שלכם זקוק לסיוע רגשי מכל סוג שהוא אני מזמינה אתכם לשוחח איתי ולשמוע עוד על דרך הטיפול הייחודית שפיתחתי.

ד״ר אתי בנבינסטי

054-4770832

ניתן לפנות אליי בכל שעה לכל שאלה והתייעצות!
חייגו: 077-2318079

או השאירו פרטים כאן למטה ואחזור אליכם בהקדם 👇

bottom of page